söndag, januari 01, 2006

Brisby


Den lille kissen ni ser här är Brisby; en av Sirius och Cleopatras tre ungar, och den som ska komma och bo med mig och pappan.
Min absoluta tecknade favoritfilm är Brisby och Nimhs hemlighet. Visserligen är huvudpersonen Brisby i filmen en åkersorksdam, men vare sig det visar sig vara en kattflicka eller kattpojke så blir det namnet på denne.
Brisby är dessutom efternamnet, så... :)

Sov hos mamma inatt, fick på eftermiddagen skjuts hem av syster Pia. Sirius är mysig han. Har ikväll sett Big Fish med bl a Ewan McGreggor. Ännu en underbar Tim Burton-film.

Imorgon ska jag på stan för att lämna igen jackan jag köpte häromdagen, samt gå på synundersökning.
Lagt undan ett par Clark Kent-glasögon; svarta och grova.

Nu ska jag nog lägga mig.

Inga kommentarer: