fredag, augusti 12, 2011

Världens sötaste

Dagarna har fördrivits med att göra något så roligt som tårtor! Med lite barnpassande och sällskap av Jennifer och systeryster så lyckades jag efter en hel del problem med dekoren leverera 2 stycken tårtor till systersonen Hampus 13-årsfika.
Tyvärr tog jag såklart inte en enda bild, så dessa är stulna från familjen Mysigt.nu.



***

Jag är nog inne i en svacka. Ingen förlossningsdepression att snacka om, men sömnbristen tär på mig. Jag försöker införa rutiner till nattandet och hoppas på att snart ha en son som inte knorrar halva natten utan som bara markerar när han vill äta (och helst inte äter alls). Han äter nämligen bara 1-2 ggr per natt, men sparkar omkring och gnäller hur mycket som helst; som att han vill vakna men inte klarar av det.
Vi lär dock känna varandra bättre och bättre och då vi ikväll inte gjorde natt förrän 22.45, så hoppas jag på några timmars sömn om ett tag. Som det är nu så har jag inte sovit längre än 2,5 timme i sträck sedan vår älskade E kom till oss. Visst sover han ibland upp till 4 timmar i sträck, men efter nattandet har man själv saker att göra, och oftast börjar han knorra på i sängen och väcker mig redan en timme före han Verkligen behöver äta.
Oh well, den här tiden är kort och absolut något att klara av.
Han är ju trots allt världen sötaste lille kille, som för övrigt skrattade på ordentligt med pappan idag :)
Tyvärr ville han inte dela med sig inför kameran, men jag lovar film så snart han gör det!


1 kommentar:

Johanna sa...

De där tårtorna hade ju passat fin fint i Norran ju =)
Kram