onsdag, augusti 10, 2011

Kära svägerskor

Efter en bra rygg-dag (då mestadels Jennifer plockat upp och burit sonen), så fick jag igår eftermiddag en snabb massage på Ostviks och sedan en ännu snabbare ryggknäckning av kiropraktikern.
"Oj så sned!" sa massören när vi hälsade.
Tydligen är problemet inte "min onda sida" utan andra sidan, där muskeln runt höften kompenserar och drar upp höften ännu mer snett (än vad jag är från början).

Efter besöket såg jag direkt hur mycket rakare jag var. Under kvällen kom dock smärtan smygandes och idag hade jag önskat mig en mer självgående Elliott.

***

Jag har några toppensvägerskor, visste ni det?
Fina, söta, rara Lotta som skriver så fina ord till mig och den där fantastiska Jenny som alltid brytt sig om mig och som tydligen tipsat Norran om mitt tårtbakande. De ringde nämligen igår och ville göra ett reportage. Jag tackade dock nej och som reporten frågade så rör det sig nog om lite jantelags-tänkande.
Jag har dock sett andra tårtreportage de haft och jag spelar inte ens i samma liga som en del gör.
Tårtbakandet är jätteskoj men innebär en hel del personliga besvikelser och det är sällan jag är nöjd i slutändan. 
Det är skoj att syssla med inför ett kalas, men oftast tar det så fruktansvärt mycket tid och jag inser just nu hur lite av den varan man har med lilla E i huset :)

***

1 kommentar:

Pippi sa...

Jag vet att du har toppensvägerskor för jag har det jag med! :)

Än en gång... Tusen tack för i afton! Är så oerhört tacksam och glad för dig! Jag vet att Hampetussen kommer att bli superglad :D