onsdag, augusti 03, 2011

Utveckling!

I måndags blev Elliott 2 månader; det känns dock som att vi haft honom här hos oss i flera år redan :D
I går var vi dessutom på BVC för nya siffror; han väger nu 5460 gr och har blivit 58 cm lång!


***
Idag har varit en väldans jobbig dag. Vi gjorde morgon 9.30 och fram till 17.45 så hade Elliott sovit sammanlagt ca 1,5 timme under dagen. Jag lyckades söva honom otaliga gånger men ständigt vaknade han upp; kanske hade det att göra med värmen.
Så vid 17.30 begav vi oss ner i gästrummet i källaren, där vi kom att sova fram till kl. 20.00.
I natt sover vi där igen; det jobbigaste är nog att jag har toaletten 2 våningar upp; om man inte räknar med den som står i hallen i väntan på montering ;)

Jag hoppas på en bättre morgondag. Han har visserligen varit på bra humör de stunder han varit pigg, men jag ser att något håller på att hända. I babygymmet anstränger han sig numer med handen för att få tag i sakerna, och jag antar att han blir trött och slut av all koncentration som krävs.

Imorgon tror jag dessutom att vi ska försöka lämna huset; lite miljöombyte skadar ju aldrig!
***

1 kommentar:

Unknown sa...

Känner igen allt det där i Moa! Kom till Brännan och hälsa på så bjuder jag på kaffe!! :-)