fredag, augusti 05, 2011

Kämparglöden


Vi tog oss in till stan och med en vagn i nästintill ständig rörelse samt mat på flaska och en bärsjal som kom till användning sista 20 minuterna, så sov Elliott 3 av de 4 timmarna vi var hemifrån.
Överhuvudtaget så har han sovit mycket idag, för att ta igen för natten antar jag; men ikväll kämpade jag med att hålla honom vaken länge för att inte störa nattsömnen allt för mycket.
Och kolla vad duktig han var då - snacka om kämparglöd när han först rapar högt och sedan drabbas av kräkreflexen mitt i allt och Ändå fortsätter kämpa på :)


3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, jag tycker den här flaskan är riktigt bra för Moa visar inga som helst svårigheter att ta den! Skönt då Magnus kan hjälpa till ibland...Annars äter MOA endast från bröstet. Oftast blir det bara en amning under natten å då somnar hon så sött och sover till det blir morgon! Självklart kan det kännas besvärligt att amma ibland, men mest tycker jag bara det är mysigt och en närhet som Moa´s pappa aldrig kan ha med henne! Det jobbigaste för mig är nog att jag använder amningsnapp vid alla amningar pga väldigt små bröstvårtor, men det har varit en vanesak...Lång kommentar tillbaka! =)

Unknown sa...

Jag rapar förresten ALDRIG Moa på natten...hon somnar oftast innan hon släppt bröstet och då känns det dumt att väcka upp henne för rapning...=)

Ida sa...

så jävla gullig.. gud vad han kämpar på lillen. Det är liksom häftigt för han kämpar ju egentligen med att finnas till, du vet hålla upp huvudet och bara leva på nåt sätt. Skitsött och alldeles underbart.. puss till er båda.