fredag, februari 04, 2011

Körd slut

Igår var en lång dag.
Jobbade 7-16 och hade under arbetspasset även ett besök hos barnmorskan. Hjärtljudet låg på 145 och magen hade växt en centimeter från förra veckans besök.
Pratade mest eftersom den fysiska biten avklarades under förra besöket som blev lite kort.

Efter en stressig eftermiddag på jobbet och snö som gjorde det väldigt besvärligt att cykla, så grät jag som vanligt när jag väl kommit hem. Anton hade dock börjat lägga golvet i sovrummet vilket muntrade upp mig lite, och efter en lättare middag åkte jag lite piggare tillbaka till stan.
På Ainas mötte jag 7 andra gravida tjejer från stan med omnejd som alla är beräknade i april-juli.
Hade verkligen jättetrevligt, men jag var trött och slut och åkte hem igen efter 1,5 timme.
Vi kommer dock absolut att styra upp en liknande träff igen :)

***
Ida kommer trots allt inte upp i helgen. Känns såklart trist, men även lite skönt då det innebär att jag bortsett från Jeffes fest imorgonkväll, bara kan slappa hela helgen. Bara sova, sova, sova :)

***

4 kommentarer:

Mamma sa...

Vila medan du kan. Du behöver alla krafter framöver som du kan spara.

Kram

Unknown sa...

Joo, men tyvärr är det en omöjlighet att spara krafter i mer än en dag, eller två ;)

Mamma sa...

I ditt tillstånd är det på tok för lite med det arbete du har. Har du ingen möjlighet att gå ner i tid ett tag?

Unknown sa...

Du kanske missförstod mig; jag menade helt enkelt att det inte går att spara vila. Även om jag har en tredagarsledighet så är man ju lika trött för det när man väl jobbat en dag efter det.
Jobbar ju bara 83%, samt att jag tagit ut en massa semster. Får ju se hur det blir med 25% sjukskrivning nu vid läkarbesöket, men det kräver ju även att FK godkänner. Jag har iaf inte råd att gå ner i tid; kommer med mina 83% ändå bara får ut kring 5-6000:- i månaden under föräldraledigheten och mindre vill jag då inte ha.