lördag, februari 19, 2011

Elliott Helge Staffan Meijer

Det här är Peter och Draken Elliott.


Zelda var ett givet namn för oss om det skulle bli en flicka, men när vi sedan fick se att var en pojke så stod vi stumma.
Vi hade pratat om en hel del pojknamn men inte kommit överens om något.
Mina kriterier var i alla fall att det helst skulle komma från en karaktär av nåt slag, som Zelda, och gärna en karaktär som jag sedan tidigare haft en relation till.
Jag yrkade länge på Mario men Anton vägrade; han tyckte om Robin, som i Robin Hood, men jag var inte helt med på noterna.

Men så kom jag att tänka på den där filmen jag älskat som barn, om den tecknade draken Elliott som bara visar sig för pojken Peter.

Elliott. Inte för vanligt, inte heller för konstigt och ovanligt. Så, i 1,5 månads tid har jag nu benämnt lillkillen som Elliott, och numer säger även Anton det.

Sedan kanske det trots allt visar sig vara en Mario eller Robin istället, men det tvivlar jag på.
Vår son heter ju faktiskt Elliott numer :)

1 kommentar:

Mamma sa...

Elliott blir verkligen fint! Mycket finare än de namn som jag föreslog. Med initialerna EM kommer han nog att nå långt. :)