söndag, februari 06, 2011

glädjande, mitt i självhatet

Antons storasyster Lina ringde Anton igår och berättade något så otroligt gulligt.
Hon skulle natta äldsta pojken Vinter, 3,5 år, och frågade honom vem han tycker om.
"Anettes bebis! Det ska bli min kusin."

Till saken hör att jag inte träffat Vinter sedan före vi plussat, men troligtvis har han fått berättat för sig om bebisen i magen och vilket förhållande de kommer att få.
Sötnos.

***
När man avskyr sitt gravida jag är det tur att man har en fantastisk make. Han la i fredags klart golven i sovrummet och datarummet, samt att han i helgen har jobbat 16 timmars övertid. Med andra ord är han mitt upp i en 11-dagars vecka på jobbet (ledigt för Ikea på fredag) och klagar ändå inte nämnvärt. Inte ens när jag är som otrevligast och ber honom att göra saker här hemma.
Tänk om man kunde dela med sig av sitt humör. Just nu så är jag inne i en fas med rejäl self loathing och den ser tyvärr ut att hålla i sig.
Kom ut, kom ut, men inte ännu såklart!

1 kommentar:

Mamma sa...

Stackars Anton och tur att han har en ängels tålamod. Fast lite synd är det nog om dig med. :)

/Kram