måndag, februari 28, 2011

Galan

Jag orkade mig inte bara upp till Oscarsgalan - jag vaknade dessutom redan kl. 12 för ett toalettbesök och kunde inte  somna om, vilket helt enkelt avgjorde saken för mig. Jag hann med en hel del röda mattan innan det var dags för självaste galan, som tyvärr förstördes av Filip och Fredrik som kommentatorer.

Strax före Antons larm gick hade jag hunnit somna om...

Bäst då?
Klänningarna.
Att Christian Bale i sitt tacktal skämtade om detta, och även visade en väldigt ödmjuk sida.
Florence and the machine's korta medverkan, fantastiskt som alltid.
Öppningsfilmen med värdparet.

Sämst då?
Att värdparet, framförallt James Franco, inte levde upp till förväntningarna. Jag förstår såklart att du som värd för Oscarsgalan är styrd hela vägen, men han skulle nog ha lossat på den där slipsen lite. Anne gjorde klart ett bättre jobb, trots att jag annars tycker att James är stencool.
Få överraskningar.

Idag blir det att se Oscarsvinnande filmer, men kanske inte med Anton som har haft svårt att förlåta mig för att jag fick honom att se förra årets vinnande The Hurt Locker .

***

Inga kommentarer: