fredag, februari 25, 2011

BB

Jag är nu inne på tredje dagens ledighet, och tackar sjukskrivningen för det. Ändå ifrågasatte Anton häromdagen hur jag kunde ha så ont efter att bara ha varit hemma?
Så, ledighet är inte alltid smärtlindrande, men tack och lov är Alvedon det ;)

Idag är dock en bra dag eftersom gårdagen spenderades i soffan tittandes på X antal avsnitt av Livet På BB.
Nu vet jag i a f hur jag INTE ska bete mig, om det går att välja. Jag kunde mest relatera till tjejen som grät av utmattning, men hoppas på att vara som kvinnan som inte förstod att hon var i värkarbete förrän barnmorskan påpekade att hon just då hade en sammandragning; inte att hon behövde kissa. Svårt eller enkelt; ut ska han ju i alla fall.

***

Kamerans batteri är slut och jag har inte orkat söka ordentligt efter laddaren.
Istället kan jag beskriva magen i vecka 27:
Den är större, bredare, hårdare och har en allt livligare bebis inom sig.

Idag besöker jag vår fantastiska barnmorska Karin Mörtzell för att mäta just magen och kolla diverse andra saker.
Hon lär säkert vara på mig om att vi inte gått på någon föräldraträff, men i ärlighetens namn så orkade jag inte första gången och resterande träffar har jag arbetat under.

Har jag tur kan jag få gå på en annan grupps amning-, andning- och förlossningsttillfällen.
Om inte, så finns ju alltid webben :)

Inga kommentarer: