fredag, februari 06, 2009

håll en tumme

Att jobba delad tur inom hemtjänsten igår var inte det roligaste. Tyckte dock mer synd om de som körde bil mellan vårdtagarna, med tanke på att hela vårat området består av backar och smågator...
Tack och lov har snöfallet upphört och förhoppningsvis har plogbilar och traktorer redan besökt min väg till jobbet, samt Vitberget där jag påbörjar min arbetsdag :)

Anton är sjuk idag och sov från det att han kom hem från jobbet vid 16 till 04.00 inatt då även jag satte mig upp i sängen framför TV:n med pigga ögon.
Nu har han trots detta begett sig till jobbet; troligtvis för att det är fredag, och själv hoppas jag såklart att han är pigg ikväll då det var tänkt att ett gäng tjejer skulle dyka upp redan vid 17-tiden. Om inte så får vi improvisera, försöker redan nu hitta en back-upplats.

***
Efter lunch idag är det dags för mitt efterlängtade medarbetarsamtal som jag hoppas ska ge utdelning...

Inga kommentarer: