torsdag, februari 05, 2009

Då jag nu är ledig i några timmar innan jag ska tillbaka till jobbet i snöstormen, så tänkte jag passa på att skriva lite mer ingående om våra Bergsby-planer.

Så, säljaren accepterade vårt bud på 590 000, till stor del för att hon redan verkar stå och betala för en hyreslägenhet. Huset är i stort behov av reparationer, bl a alla tapeter och en del golv, samt att vi troligtvis kommer att slå ut en vägg, bygga för en dörr och pimpa upp stället i allmänhet.
Men med en månadskostnad (inkl. drift) som verkar bli lägre än den vi har nu så kommer vi att ta över huset 2 månader innan hyreskontraktet går ut och därmed betala för 2 boenden, men har då istället gott om tid till att renovera.

***
Imorgon blir det tjejkväll med förfest hos mig, middag på Tatung och sedan troligtvis utgång! Får passa på att fira! :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förlåt att jag "pratade" sönder dig på msn :)

// Syster

Linda sa...

Vad spännande, jag håller verkligen tummarna för att allting går bra för er :D