tisdag, november 25, 2008

Nu är snön här, på riktigt. Steg upp tidigt häromdagen för att hämta upp min 2 par vinterskor nerifrån källaren, men då tiden gick och jobbet kallade så gav jag upp utan resultat och plumsade iväg i mina blommiga stövlar.
Har nu sökt i förrådet en gång till, samt i hela lägenheten 2 ggr och fortfarande inte hittat dom.
Känns gruvsamt att måsta ta sig ner på stan och handla nya rejäla skor med den enda tanken att jag kanske råkade skänka bort fel kassa till Röda Korset i våras? Värre lär det väl kännas om jag så småningom hittar dom efter att redan har köpt nya.

I veckan blir det bestämt hur jag kommer att få jobba runt jul och nyår. Jag hoppas verkligen att jag slipper jobba julaftonskväll och juldagsförmiddag nu när jag har chansen att fira med hela familjen min. Utom Anton då ;) Han står tryggt vid sina föräldrars sida när de andra syskonen, bortsett från Hilda, firar på annat håll...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller verkligen tummarna för att du får vara ledig julaftonskvällen!

/Kram mamma