fredag, november 28, 2008

Har varit ledig idag inför arbetshelg med 7-12/1621 imorgon och 8-15/16-21 på söndag.
Jag och Anton bestämde oss då får att använda den här dagen till att storhandla, ta upp granen och pynta den, äta god middag för att sedan avrunda kvällen med Tomten är far till alla barnen (min absoluta svenska favoritfilm) och dricka glögg.

Har dessutom hunnit ner på stan och köpt nya Ecco-skor för tusenlappen; fick idag efter ett tredje besök i källaren och alldeles för många genomsökningar av lägenheten inse att jag måste ha skänkt bort alla mina vinterskor till Röda Korset, av misstag. Mina gamla Eccos och de fina, svarta moccastövlarna kommer inte tillbaka och efter några dagar med gummistövlar på jobbet så var det alltså bara att köpa nya.
Väntar nog dock till efter jul, om det går, med att köpa nya, finare skor. Nu är det ju trots allt snart jul och pengarna ska börja tömmas från kontot.
Känns skönt att jag och bosse bestämt oss för att hålla en liten summa-gräns på klappar till varandra och istället hitta på nåt skoj tillsammans efter jul.

För övrigt blev det igår bestämt att jag slipper jobba julafton och juldagen men fick istället ta hela nyårs ;P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men så kul att du blev ledig julafton! Synd bara att inte Anton kan vara med oss, men jag förstår honom också.

/Kram mamma

Anonym sa...

JAAAAAAAAAA!!!!!

Så då får vi äntligen fira jul tillsammans i lugn o ro??

Håller med mamma.... Synd att inte Anton kommer att vara med...

Nu MÅSTE ju Fredrik O Jenny komma, då blir vi praktiskt taget kompletta :))

Kraaaam!