onsdag, november 05, 2008

ett bord!!!!!

Idag är en spännande dag. Anton har nämligen efter middagen hos min mor fått för sig att det är en utomordentligt bra idé att bjuda in sig själv på middag hos någon.
Så i fredags fick vi äta gott hos Lars och Jennifer och i måndags hos Johan och Jessika; helt på Antons initiativ.
Det allra bästa med detta är dock inte all god mat vi fått serverat utan det faktum att jag nu fick den riktiga möjligheten till att övertyga Anton om att vi behöver ett nytt köksbord, så att även vi kan bjuda hem folk.
Dilemmat har väl suttit i att det har känts onödigt att investera i ett bord med 4 platser då vi förhoppningsvis inte kommer att bo kvar här i så många år, men ett bord för 6 som såkert skulle passa bättre i ett större boende har känts för stort för vårat nuvarande.
Dock har jag fått ge mig och inser numer att det faktiskt finns plats i vårt kök, om än det kommer att bli lite mindre yta att röra sig på.

Så idag ska vi ut och kolla efter ett bord! :D
Som för att fira detta har jag spenderat halva dagen med att ligga i sängen och den andra med att baka goda, nyttiga grovbullar.

Inga kommentarer: