torsdag, november 06, 2008

Jag har blivit utmanad av både min syster och mamma...

Regler:
Sätt in dessa regler & länka gärna till den som utmanade dig. Berätta 8 saker om dig själv både alldagliga och knäppa. Utmana 8 st i slutet av inlägget genom att skriva deras namn och länka till dom. Låt dom också få veta att dom är utmanade!

1. Eftersom både mamma och syster nämnt att de tjuvrökte första gången vid 7 års ålder så måste jag ju erkänna att även jag gjorde det :)

2. Jag sög på fingrar ända in i högstadieålder och kan än idag vakna vissa mornar med att jag undermedvetet suger på dom igen!

3. Vid 17 års ålder ville jag lämna mitt liv i Skellefteå och sa till mor att jag skulle sova hos en vän. Packade allt möjligt i en stor ryggsäck; har aldrig liftat och vågade heller inte göra det då utan satte mig på en buss til Umeå där jag sov på en parkbänk (under Hagamannen-åren). Insåg snabbt att jag inte var pallad, eller hade pengarna, för ett liv i naturen och åkte hem dagen därpå.

4. Jag lider av en väldigt mild form av hypokondri. Kanske handlar det mest om att jag är så kroppsmedveten och därför ständigt känner hur kroppen förändras; en knöl här, en verkande led där, tankar på cancer och hjärnblödningsmöjligheter osv.

5. Jag är otroligt skvallerkåt. Framförallt amerikanska skådespelare och deras liv; vem som gjort vad med vem osv. Perezhilton.com är mitt frukostgodis vid datorn.

6. Jag har otroligt svårt att ringa folk. Framförallt för att fråga om de vill hitta på något; vilken skräck! Men även bara för att prata; inte alls lika gruvsamt men helt enkelt något jag har svårt att ta mig för.

7. Mitt minne sviker mig ständigt. Jag har ofta glömt bort viktiga handlingar i böcker jag älskat och filmer jag sett, glömmer även bort saker jag själv sagt och gjort och sådant folk berättat för mig.

8. Jag har otroligt svårt för, precis som med att ringa, att ta tag i saker. Om en sak inte är akut i mitt liv så kan jag dra ut på det månad efter månad och ibland rent av år. Som att skicka efter papper till "lämpeln" för att sedan vänta flera veckor med att fylla i dom och sedan ytterligare någon månad innan jag skickar tillbaka dom osv.

***

Jag har inte så många att utmana, men det får självklart bli min svåger Anders, min Ida och Linda som jag vet läser här ibland.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, det här va ju kul :))

Kraaaaaam lilla syster!!