tisdag, november 18, 2008

julplaner?


Förra veckan fick jag, precis som förra året, glädjen att sätta upp julstjärnorna på jobbet. Har fått intrycket att alla andra tycker att det är lite väl tidigt, men visst är det mysigt! :D

Här hemma spelas julmusiken för fullt och igår blev det glögg framför en film. Har jag tur kanske jag kan "övertala" Anton om att få börja pynta även här hemma. För trots bristen på snö, så är det väl mörkret, doften av alla clementiner som förtärs runt om en och allt prat om julklappar och julschemat som får en att vilja ta det hela ett steg längre.

För övrigt så känns det lite nervöst inför just julschemat. Har kanske lagt ett krokben i min egen väg genom att arbeta nyårskväll (i förhoppning om att då slippa jobba julaftonskväll);har jag riktigt otur så får jag jobba båda två.
Men tacka gudarna för vikarier, om än våra är alldeles för få; i värsta fall får jag ta ut mina sista semesterdagar när lottningen är avgjord.

Nu blir det jobb igen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

På ett sätt kan jag hålla med dig Anette...det är ju veckorna före jul som egentligen är mysigast..så varför inte börja att julpynta lite tidigare än normalt.

Synd att vi inte kan simma tillsammans i veckan.


/Kram mamma

Anonym sa...

Åååh vikken fin julgransboll! ;))

Nu blir jag oxå pyntsugen, längtar såå till 1:a advent då vi drar igång allt julstök hemma :)

Kram Syster!