måndag, november 17, 2008

jaaaa!


Wow vilken helg; artade sig bättre än jag kunnat föreställa mig!

Kom fram till Nyliden ganska sent på lördagen men hann övningsköra ganska länge trots allt innan vi skulle bege oss till Gustav och Johanna; dit jag fick köra! :D Närmare en mil på landsväg och det gick jättebra.
Efter en väldigt trevlig kväll borta i Krångfors så fick vi sedan hämtning och sov över hos svärföräldrarna.
Igår blev det sedan ännu mer övningskörning, med 3 olika bilar dessutom. Tränade en hel del på start i backe och även start backandes upp ur en grop x antal gånger.
I slutändan kunde jag t o m starta problemfritt med Antons bil i backe och imponerade med mina minimala varvantal ;)

Kändes för första gången sedan denna långsamma karusell började som att jag faktiskt kommer att kunna ta körkortet, en dag framöver.

Som pricken över i:et, så avslutades helgen med att Anna och Åke kom och hämtade det gamla bordet och vi köpte och monterade ihop det nya.
Middagsbjudning?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Middagsbjudning?
Ja tack! :-)

Så skönt det måste kännas att inte behöva sitta i vardagsrummet hela tiden, kan bli påfrestande för ryggen i längden. Men det kanske bara är jag som tycker så :)

Roligt att det går bra med övningskörningen! Det är klart att du kommer att fixa det, det har jag aldig varit orolig för =))

Kraaam syster!

Anonym sa...

Så roligt att du kommit en bit på vägen..hm...med ditt körkort och att det gick bra.

På tal om middag så kan jag nog samåka med Pia. :)

/Kram mamma

Anonym sa...

Måste nog svara här... För iv ardagsrummet har vi aldrig suttit och ätit, bortsett från framför en film. Barbordet har gått bra att äta vid, men inte mer än 3 personer och då har det varit trångt.
Nu har vi alltså ett bort för 4, och när jag väl bjuder in Pia och Ante så får kanske mamma då sitta på datastolen :P

Anonym sa...

Jag kan låna deras bil och komma alldeles själv. Då har vi eliminerat det problemet. =)


/Kram mamma