fredag, juni 22, 2007

ännu mer beklagan

Min hals är kass...
För att kunna somna igår tog jag det lilla sista av en vanlig hostmedicin vi hade hemma, sedan sög jag på en Bafucin. När jag fortsatte att harkla mig steg jag upp, gjorde lite grönt thé och la lite patiens. Kunde fortfarande inte sova.
Mot min enorma vilja steg jag upp igen, tog en ytterst liten dos av cocciliana och började faktiskt efter ett tag känna mig bättre i halsen.

Men då är ju min kropp kass också...
Jag somnade nämligen först efter 4, vilket resulterade i max 1 timmes sömn och snart ska jag iväg på jobbet i 9 timmar och sedan fira midsommar. Låg och tänkte på jobbet och allt som måste göras hela natten, hamnade i nån slags dvala där kroppen i stort sett sov men huvudet var i full gång.
Så kroppen är ju någorlunda utvilad.

Men då är det kruxet med coccilianan (hur tusan det nu stavas??), en starkare hostmedicin som sänker mitt blodtryck eller blodsocker. Är yr som tusan nu, men det brukar gå över efter lite mat och mycket vätska.
Hoppas, hoppas, hoppas att jag klarar det här. Vill inte måsta sjukanmäla mig då de redan är en person kort på jobbet idag. Halsen klarar jag ju av, men bristen på sömn kommer att tära...

Klagar jag jämt på det här stället? ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer säkert att klara allt detta för att du har som jag tidigare sagt, en "vinnarskalle". Men se upp! Även de måste fylla på sina reserver för att kunna fortsätta att vara en så'n. Snälla, tänk på att vila ordentligt mellan varven.
Ha båda en jätteskön midsommarhelg!

Kram mamma

Unknown sa...

Trevlig sommar på dej!
Sommarhälsningar Salome