torsdag, juni 21, 2007

faaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så blev det inte alls 4 dagars ledighet utan 2. Tog på mig att jobba imorgon 7-16 och måndag 8-12.

Har jobbat ikväll och jag är trött, slut, lite ledsen men mest arg på hur de som bestämmer kan tro att vi kan fortsätta med samma bemanning som förr när vi ständigt får fler vårdtagare att ta hand om.

Och ännu värre blir det såklart då om vi är en person kort, som ikväll, som förra kvällen jag jobbade och som vi kommer att vara imorgon.

Är det så jävla svårt att ta in vikarier?

Kruxet är kanske att alla vikarier jobbar för de som är på semester, men vem ska vicka för oss då när vi eller de ordinarie som ännu inte gått på semester är sjuka?

Gaaaah....
Imorgon efter jobbet ska jag jävlar supa mig redlös.
Eller inte, ni vet ju, jag som aldrig blir fullare än nån annan.

Ont i halsen har jag oxå, och Anton är och fiskar inatt, sover borta dessutom.
Men men, jag är iallafall lycklig :P

Inga kommentarer: