måndag, juni 18, 2007

härlig helg och hemska arbete

Sovit i Lars stuga i helgen.
Vi var 8 personer och jag hade det jätteskoj och mysigt. Jag, Anton, Lars o Jeffe stannade kvar till igår kväll. Vi tävlade om vem som kunde få ut en patiens snabbast och satt säkert i närmare 2 timmar med detta.
Idag har jag tokvärk i ett finger pga allt blandande, leden vill inte riktigt vara mig till lags.
Men så går det när man är överrörlig.

Har jobbat idag, första dagen som sommarvikarie. Hatade mitt jobb just idag, tur att jag slutade tidigt. Nån dumfan hade planerat in helgalet åt mig så att jag kom närmare en timme sent till 2 vårdtagare.
Resten av mina arbetskamrater var klara med sina morgonvårdtagare när jag hade 3 kvar. Då kändes det mindre kul.

Inte meningen att man ska måsta stressa ihjäl sig, men jobbar man med människor kan man inte bara ta det lugnt så fort det blir mycket, då gäller det att istället dra på den där extra växeln utan att det ska synas på en att man har just bråttom.

Ah... nu är jag trött iallafall och orolig över fingret. Med reumatism i släkten så är det kanske inte konsigt att man tänker på hur det ska bli i framtiden när man redan vid 23 års ålder så lätt kan få värk.
Men men, jag har det ju inte jämt iallafall.

Tröttheten o all stress har gjort mig låg så nu ska jag lägga mig och sova tills Anton kommer hem, då lär jag va glad igen :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

det går bra

Anonym sa...

det går oxå bra

Anonym sa...

hej..:)