lördag, juni 30, 2007

en vecka med mycket i

Wow... Nu har det gått lång tid sedan jag skrev.
Midsommar spenderades iallafall i Tims föräldrars hus, som förra året. Lite grillning, en hel del människor och trevligheter. Dock hade jag sovit en timme den natten, sedan jobbat hela dagen och hade dessutom überont i halsen, så jag kan ju inte direkt säga att jag var på topp ;)

Dagen därpå åkte jag, Anton, Hilda och Emelie till Gagsmark; till Antons morföräldrars sommarhus. På dagen åkte vi till en sjö där några badade, på kvällen grillades det igen och till det åt vi av de enorma resterna från midsommarbuffén.
Sov i husvagn den natten tillsammans med Anton och Hilda. Kallt/varmt är nog en klockren beskrivning, men mysigt var det :)

På söndagen åkte jag och Anton ut och fiskade; Åke körde båten runt en sjö och jag fångade ett antal aborrar och en gädda. Hade inte fiskat på många, många år, så jag var nöjd även om vi inte behöll fiskarna...

Resten av veckan har jag jobbat och på onsdagen hann jag både fika med Johanna på dagen, samt gå och ta några öl på Stadsfesten med Laila på kvällen. Mycket trevligt!

Igår jobbade jag till 17, sedan blev det att äta lite godis för första gången på 3,5 vecka samt en halv pizza på Mamma Mia. Gott! Förfest ute på Kågevägen och sedan ner på Stadsfesten.
Spenderade större tiden i Älvstältet där Ambassadeur underhöll. Medan de var på paus fick Anton höra av en vän att Martin Stenmark skulle komma och sjunga i just Älvstältet, och visst, han kom.

Jag har sett Martin Stenmark en gång tidigare, för ca 10 år sedan när han sjöng med i Wallmans Salonger, just på den plats som Älvstältet nu ligger.
Jag, min syster och min mamma hade tidigare under kväll fått varsin ros som av misstag gavs till Martin som sjöng. Jag blev lite småförtjust och döpte en vinst-nalle till Martin den kvällen.

Så visst var det roligt att se honom igen igår; framförallt eftersom den enda låt han sjöng var Suspicious Minds med Elvis, en av mina absoluta favoritlåtar som jag haft som ringsignal det senaste halvåret. Helt otroligt.
Vilken lycklig tjej jag var då, längst framme där vid scenen :D

Ikväll blir det festival igen, får se vad kvällen bjuder på då....

Inga kommentarer: