torsdag, juni 07, 2007

kräkningar och det där illamåendet

Efter att ha jobbat ett par dagar på hemtjänsten efter en månads uppehåll så har min ångest börjat lägga sig. Känns bra och troligtvis kommer det att gå ganska okej att jobba där hela sommaren.

Igår tog jag mitt pick och pack till syster och Ante för att grilla. Drack några cider, åt rejält med grillad kyckling och sallad och såg sedan 2 filmer med Ante. Någonstans i början av 2:a filmen kom huvudvärken och illamåendet tätt i följd. Höll emot, svalde och kämpade hårt, men när Ante gick för att lägga sig så gick jag och spydde.
Matförgiftning är min gissning den här gången. Spydde 3 gånger innan jag efter 1,5 timme kunde somna. Jag hatar att må illa och jag gör det alldeles för ofta.
Och nej, jag är inte med barn.
Men något är galet och om det inom en snar framtid blir så illa att jag måste kräkas igen så måste jag ta kontakt med läkare. Eller är jag bara hypokondrisk igen?

För övrigt så undrar jag; kanske ingen som vet, men om, snälla svara; om man går till en läkare, kan man ta upp alla sina fysiska bekymmer i ett enda besök?
Eller måste jag boka ett enskillt för var sak?

Tack och lov har min hypokondriska ådra börja lägga sig lite och jag har nästan inga större fysiska besvär just för tillfället :)

Nu kommer strax boo hem. Har inte träffats på över ett dygn. Tufft.

Inga kommentarer: