torsdag, november 09, 2006

barnsliga och hatfulla jag

Kul. När jag blev sjukskriven för 2 år sedan höll jag på att läsa till undersköterska. Jag avslutade min 2:a av 3 terminer och var nu sugen på att avsluta hela utbildningen till våren.

Tjohoo får jag höra att det bara ligger inne 1 termins betyg i betygskatalogen och ingen verkar förstå/tro/veta att jag faktiskt har fått betyg i fler kurser.

Utan betygen kan jag inte läsa klart utbildningen till våren, och jag har dessutom 1500 i studieskulder varannan månad i säkert resten av mitt liv, förjäves.

Onsdag är sista ansökningsdag... blää. Idag är jag riktigt ledsen.
Förmodligen väntar istället arbetslöshet med socialbidragstjafs eftersom jag inte är berättigad a-kassa. Socialtjänsten är fan det jävligaste som finns att ha att göra med.

Varför går jag alltid ner mig totalt när det kommer till pengar? Jag blir handlingsförlamad, som ett barn, och ligger ner och gråter istället för att försöka göra nåt åt saken. Dock har jag kämpat som fasiken för att försöka komma åt mina betyg; för en gångs skull är det inte jag som har slarvat.

SENARE
Kom på en sak... nu när jag är sambo, hur gör man med soc då?? Kommer de att tycka att han ska betala för mig bara för att han har pengar? Och på ansökan, ska han skrivas som medsökande?? Gaaah.... nu kommer den svaga lilla Anette fram igen.
Jag VILL INTE oroa mig över det här i 2 månader framåt. Jag är så jävla less......

1 kommentar:

Anonym sa...

Men herregud, visst måste det väl finnas dokumenterat på Balder att du också gått 2:a terminen?! Det är lärarnas skyldighet att ordna det. Stå på dig Anette, nu får de faktiskt gräva fram ett betyg för den tiden. Det är som du säger inte ditt fel.
Annars ska de få med mamma att göra! =)