fredag, juni 08, 2012

Känsliga magar

Igår morse  drack E sin morgonvälling i sängen som vanligt och somnade om. 20 minuter senare hör jag honom hosta till, börja gråta  och finner honom ståendes i en nedspydd spjälsäng.
Min förhoppning var att det berodde på denna långrandiga hostan, eller att magen varit lite upp och ner efter penicillinkuren, eller tacosen.
Tyvärr är det nog magsjuka eftersom han igår spydde så mycket och åt så lite att vi fick åka in på HC. Väl där var han såklart jättepigg, men hemma har han mest velat somna i famnen.

Vi har sovit tillsammans på madrassen som provisoriskt fått flytta in i hans rum igen. Han har haft feber sedan igår och får alvedon när han mår som sämst av den.
Han dricker skapligt, vatten, vätskeersättning, proviva blåbär och saft, och har inte spytt sedan igår eftermiddag. Nu rinner det istället ur rumpan och jag skulle tro att jag bytt 15 blöjor idag. Aptiten lyser med sin frånvaro och inte ens mjukglass ville han ha mer än ett par skedar av.





Tack och lov att Anton är hemma nu i alla fall :)
Anton är även han jätterisig i kistan, men själv mår jag ännu prima. 4e gången Elliott har nån slags magåkomma, och Anton har drabbats alla dessa gånger. Jag bara en. Men då vet vi ju sedan tidigare också att prinsen ärvt sin känsliga mage från far sin :P

Inga kommentarer: