tisdag, juni 26, 2012

Grimman

Igår pratade jag med en fröken på Elliotts blivande förskola Grimman.
Jag har tidigare ringt områdesexpeditionen och flyttat fram Es inskolning en vecka för att bättre passa in med min egen inskolning. Jag hade nu hört att inskolning på Grimman istället för 2 veckor pågår i endast en vecka, men då med föräldern där mest hela tiden. De brukar även vanligtvis ha gruppinskolningar så att alla nya föräldrar får träffa varandra.

Vi kom iaf fram till att E inte ska skolas in med de andra 3 barnen som ska börja efter sommaren. Deras inskolning är nämligen 5 veckor före jag börjar jobba, vilket skulle innebära att Elliott skolas in för att sedan måsta gå hemma med mig i flera veckor före han börjar på riktigt.
Nu är inskolningsstart för honom satt till 17/9 och för mig 24/9.
Så spännande!

Inga kommentarer: