tisdag, april 10, 2012

Påsk-karantänen

Annandag påsk startade klockan 6 då jag och Elliott steg upp. Vid 8 väckte vi Anton och jag skjutsade in min första får/lamm-fiol i ugnen. Tack vare några minusgrader ute bänkade sig sedan hela familjen framför frysen och såg på medan den frostades av. Fascinerande.


Vid 12 kändes det som att vi var slut för dagen och jag och E sov ett par timmar tillsammans.
Tänk så långa dagarna blir när man har småbarn :) För sen startade ju dagen om på nytt vid 14, och det hanns med en hel del bus innan Elliott fick ett kvällsbad och nattades runt 19.
Jag och Anton avrundade påsken med att duka upp vin, fårfiol, kex, ostar, jordgubbar, melon och chokladsås framför duken och såg serier i några timmar.

Så jag tycker ändå att vi gjorde det bästa av vår påsk-karantän.
Idag är Anton tillbaka på jobbet och jag har bil utan någon som verkar vilja bli besökt. Funderar på att ta en tripp till jobbet för att lämna in ett par papper. Ut vill jag nog i alla fall :)

***

Inga kommentarer: