fredag, april 06, 2012

Bitter

Idag är jag bitter.
Vaknade vid 3.20 inatt av att Anton springer ut ur sovrummet; hör ett stort duns och Ajajaj!
Han har då försökt hinna till toaletten för att kräkas men misslyckats.
Han väcker såklart E med sitt hulkande och jag försöker städa undan samtidigt som jag i sovrummet tröstar och försöker söva om E. Prinsen ville dock inte somna om förrän 2 timmar senare.

Under natten kräks Anton ytterligare några gånger, och jag som tror att han druckit för mycket öl är på riktigt dåligt humör på morgonsidan. Då säger han att han inte alls druckit nån större mängd utan att det måste vara magsjuka, vilket isåfall skulle förklara dagens blöjor på lillkillen.
Så vi skiter i påskfirande med hela Antons familj idag, Boda Borg med min familj imorgon samt en middagsinbjudan hos bror Fredrik.
Bittert var ordet.
Framförallt då vi inte vet om det är magsjuka. Anton spydde bara 3 ggr under natten (om än han fortfarande mår jättedåligt) och E äter då som vanligt och verkar inte må dåligt. Själv mår jag förträffligt bra bortsett från det fruktansvärda humöret.
Kanske var det buffén Anton var på, eller att han hoppade över middagen. Kanske magsjuka light.
Ah... Hemma stannar vi i alla fall. Hela helgen :(

1 kommentar:

Mamma sa...

Så tråkigt men är det inte typiskt...just när det vankas fest...då kommer ofta magsjukan som ett brev på posten?! :( Som tur är så går det fler tåg. Kram på er alla tre!