måndag, april 02, 2012

10 månader

Elliott är nu 10 månader, och trots att jag försöker visa hans utveckling så gott det går, så tänkte jag nu sammanfatta allt :)


* Han har som mest gått 30 steg utan att hålla i sig! (dock med mig reda att fånga upp honom)


* Han går längs allt, även väggar, och släpper ofta greppet helt "för att han kan"


* Han förstår vad otroligt mycket är. "Var är..." och så tittar han dit, och pekar ibland :)


* Han säger MamMah/MömMöh, och ibland nåt som liknar pappa (det viktigaste är ju att vi Vet vem han menar när han säger BabaAh!) :)


* Han dansar  och vinkar när man ber honom, kan pussa i luften och klappar knäna när man ber honom klappa händerna.


* Han "pratar" väldigt mycket. Till skillnad från joller så hör man att han vill förmedla något.


* Han sover en gång under dagen och hela nätter! Somnar vid 19-19.30 och vaknar oftast runt 6.


* Han har börjat bli blyg för främlingar och rädd för diverse saker. Han klänger sig då fast i mammas eller pappas famn, och vi tycker att det är sååå mysigt! (Något vi självklart ändå försöker "pedagoga" bort)


* Han har blivit otroligt gosig och sitter gärna i knäet.


* Han har börjat leka, och klarar av att sysselsätta sig själv länge.


* Han vet hur traktorn och bilar låter och tittar ofta mot toaletten när jag säger åt honom att vi ska byta blöja.


Vår smarte kille!


Och nu; bilder på den nyklippte! :)










2 kommentarer:

Pippi sa...

Och så kan han ju ploppa med fingret i kinden!

Han är så otroligt duktig och jag kan inte fatta att han snart är 1 år! Grattis Elliott på 10 månadersdagen i efterskott! =D

Mamma sa...

Roligt att det mesta löst sig med nattsömnen. På lördag ska jag ju rå om lille "Einstein" och då hoppas jag att vädret är bra så att vi kan vara ute och leka en stund. :)