måndag, april 23, 2012

Fram och tillbaka och lite sömn

I fredags sket vi i stan och stack istället till Solbacken. Köpte bl a ett regnställ och badleksak åt E.
På lördagen lämnade jag E hos hans moster en kortis medan jag körde mamma fram och tillbaka till Coop bygg. Hon passade sedan Elliott under några timmar när jag gjorde ärenden på stan och plockade upp Jennifer.
Med genomblöta skor körde jag, Jeffe och Elliott hem för tacos och vin med Anton.
Jennifer sov över och kördes hem igår förmiddag medan familjen Meijer fortsatte mot Nyliden.
Grillade parisare till lunch, tårta till fika och grillat till middag; lyxigt va?! :)
Anton fyller ju år på onsdag och skulle såklart firas.

Jag upplevde E både hostig och snorig på eftermiddagen och kvällen. Han var dock pigg och somnade gott i bilen utan att vakna till när jag sen la ner honom i sängen.
22.40 startade dock några jobbiga timmar; tack och lov hade jag hunnit sova en timme före.
Han vaknade och var jätteledsen och snorig. Testade torka honom men hörde att han även var tät. Efter nässug och koksaltlösning var han lugnare. Fick ligga bredvid mig på golvet och tyckte att det var otroligt mysigt att pilla mamma i nackhåret. Och bita mig i fingret. Och gråta över att han nog var trött ändå men inte ville somna vid mamman.
Testade lägga tillbaka honom i sin säng. Gav honom välling. Pigg kille. Arg kille som inte fick komma upp igen. Mer snor. Riktiga näsdroppar.
Under alla dessa timmar somnade han runt 10 ggr, för att vakna igen inom ett par minuter.
Efter 3,5 timme fick vi till slut båda somna om på riktigt.

Tuff natt som jag skyller på pyjamasen. Då den har varit för stor har han inte fått ha den sen den här natten.

Idag verkar han pigg och snorig. Har hunnit städa så efter lunch tar vi igen lite sömn tillsammans.
Ha en fin dag!




Inga kommentarer: