torsdag, februari 09, 2012

Vaddå sova?

Efter att ha fått liv i bilen rullade vi igår mot Nyliden som planerat.
Där blev vi bjudna på middag och efterrätt.
Anton och Åke grejade med bilen och jag och Anna umgicks med världens sötaste.
Jag var lite spänd inför att låta Elliott somna i den nya bilstolen, men det gick över förväntan att bära in honom. Han sov som en stock; fram till 22.30 iaf.
Sen började en mardrömsnatt för mor och son. Mest för mamman kanske, eftersom Elliott vaknade stup i kvarten pigg och sugen på att stiga upp. Till slut la jag mig brevid honom på en madrass i hans rum, men resten av natten innebar mest att vakna av en stånkandes bebis. Jag flyttade till slut tillbaka honom till spjälsängen och fick iaf ett par timmars sömn.
Jag skyller på premiärnatt för pyjamasen med motivet "I NEED NO SLEEP"...

5.30 var det tydligen morgon, men pga den vakna natten tvingade jag honom att somna om igen nyss. Vi ska om ett par timmar iväg till Sixten och pappan Jonas från föräldragruppen. Han kan behöva vara utvilad inför bebisträff, och mamman med för den delen. Jag känner på mig att jag kommer att få tillbringa mesta tiden på golvet med att försöka hålla honom borta från de andra...
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

Unknown sa...

Känner igen det där med sömnen! Det är de nya färdigheterna som förstör för de gamla... Jobbigt, men det ska gå över!
Moa verkar dock ha slängt bort sin färdighet att sova hela natten, för det var väldigt längesedan nu...:)
Det är nog inte så lätt alla gånger att vara liten! :)

Hoppas allt är bra med er!
Kramar!