fredag, februari 17, 2012

Dagens video - Händer

Jag och Elliott i kojan imorse.
Den består nu av 2 madrasser; en som man kan ligga på och en annan över huvudändan, som en igloo :)

Sedan Elliott började ställa sig upp och krypa på riktigt så har han haft otroligt svårt att somna om på natten och jag tycker mig ha funnit en otroligt mysig lösning. Synd bara att han aldrig ligger stilla! :)

Senaste veckan har jag antingen sovit där hela natten, eller så har jag lagt mig där med Elliott när han vaknat på morgonsidan för att få honom att somna om.
Jag tror på närhet och kärlek till min son även under natten, så vaknar han och bara kan somna om med mig vid sin sida så ska han få ha det så. Oftast lägger jag över honom i hans egen säng efter en stund och sover själv vidare i kojan.

Jag har läst om otaliga föräldrar som upplevt månad 8 till 12 som de jobbigaste när det kommer till bebisens sömn just pga allt som händer.
Det jag sysslar med nu funkar ju så länge man bara har honom och är mammaledig, men eftersom jag inte väldignats med en bebis som sover hela nätter och inte heller vill låta honom skrika om nätterna, så kör jag på det här så länge det känns humant :)

Sov gott alla ni!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: