fredag, februari 03, 2012

Ur sängen

Oj så ovant det känns att blogga från datorn igen!

Hade som sagt var feber igår. Kände redan i förrgår kväll en värk i kroppen som påminner om den man kan få vid förkylning, och igår kväll blev jag riktigt risig. Frossa, svettningar och dundervärk i alla leder.
Även idag har lite av febern hållit i sig, men värken börjar vara som bortblåst. Värst nu är nog klumpen i halsen som utan värktabletter i kroppen gör det olidligt att svälja.

Och så ska jag väl bekänna att Elliott hade sin första riktiga olycka igår.
Han hade sovit själv i vår säng på eftermiddagen och när Anton kom hem gick vi ner i köket för att påbörja middagen. Eftersom Elliott Alltid säger till när han vaknar, så kom det som en otrolig chock när vi plötsligt hör honom gallskrika. Anton säger sig även ha hört ett duns.
Vi förstod direkt att han måste ha tagit sig ur sängen och sprang båda upp till sovrummet.
Mycket riktigt hade han krypit och fallit ner på golvet.
Jag sover ju oftast med Elliott i sängen men när jag inte gör det så buntar jag upp ordentligt med täcken och kuddar runtom honom. Det hindrar tydligen inte en klätterapa :/

Han klarade sig dock bra, utan en skråma, och lugnade sig ganska direkt när Anton plockat upp honom.

I spjälsängen sover Elliott bara på natten, så nästa gång han ska sova själv på dagen får det bli på en madrass på golvet - eller i vagnen :)

Tänkte som plåster på såren bjussa på lite bilder från julen nu när jag ändå sitter här vid datorn.'
















1 kommentar:

ida sa...

åh stackars liten.. :)

fan vad skraj man ska bli när man hör den där dunsen, fast hör man honom skrika så är det ju ett livstecken iaf:D

hoppas du mår bättre efter en natts sömn..

kram