måndag, februari 06, 2012

Underbara dagar!

Vilka härliga dagar vi haft med vår son! Att han blivit ännu mer rörlig innebär inte bara små olyckor, utan även en väldigt glad kille. All motion gör såklart att han sover bättre, vilket också bidrar till det glada humöret. Och så äter han som en häst!

Det är roligt att han börjar vara mer rörlig, men självklart är det ingen dans på rosor. Jag är inte så sugen på att införskaffa en sån där vadderad hjälm då Elliott ändå är relativt försiktig och barns huvuden tydligen ska klara en del smällar. Istället försöker jag vara med honom och hjälpa honom på traven. Ramlar han så får han ramla, men jag tar emot så pass att han inte gör illa sig "på riktigt". Han måste få förstå vad som händer om han släpper, och visst blir han rädd.

Kanske jag framöver tänker om rörande hjälm; han ska ju kunna gå nån dag också ;)

Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

Mamma sa...

Vilka framsteg Elliott gör!

Min dator har lagt av så i dag har jag fått låna Pias.