fredag, december 03, 2010

Magen, snart vecka 16

Och så var det magen...
Troligtvis är killar och frivilligt barnlösa tjejer inte så insatt i graviditetens gång, som att embryot inte ens finns under de 2 första graviditetsveckorna eftersom man utgår från sista mensens första dag.
Men jag tyckte ändå att det var roligt att ett par stycken på jobbet trodde att jag var i första eller andra månaden efter att jag berättat.
Förvåningen var stor när jag nämnde att jag om drygt en vecka går in i 5e månaden :)


De här bilderna är visserligen nyss, på morgonen efter en stor frukost.
På kvällen är jag betydligt mer svullen längre ner men plattare upptill, så en liten gravidmage kan då tydas :)

Insåg på bilden tagen framifrån att man faktiskt kan se längdskillnaden på mina ben, eller rättare sagt snedheten de ställer till med, ganska tydligt. Har nog inte blivit bättre av den begynnande foglossningen heller. Aj aj.
Som en person jag känner sade, "sängen är min bästa vän".
Men då ska man ju helst kunna ta sig upp ur den också :)

1 kommentar:

Mamma sa...

När jag var gravid med storebror Fredrik så arbetade jag på Stora Hotellet i Umeå ända in i 7:e månaden i insvängd servitrisjacka och snäv kjol. Fast då tyckte min chef att jag skulle ta mamma ledigt vilket jag också gjorde. :)

Att ett ben är kortare än det andra är det många som har men tycker att dina olikheter märks i mesta laget på bilden. Du kanske ska prata med någon ortoped så att du kan få något specialinlägg i ena skon.


Det kanske är dags att skaffa en liknande säng som jag har så att du kan få hjälp med att stiga upp genom att bara trycka på knappen. Helt suveränt. :)


/Kram