onsdag, december 22, 2010

hur jag mår

Magen växer, och  tröttheten likaså. Vad hände med "de flesta gravida känner sig nu lite piggare"?
Troligtvis beror det väl på mörkret. Och jobbet.
Har träffat en sjukgymnast som fick mig att köpa ett bäckenbottenbälte för foglossningen, samt att hon gav mig några övningar. Gäller bara att komma ihåg att göra dom :)
(Och snälla rara mamma, jag klarar mig utan mammiga visdomsord ;))
Bältet fungerar dock bra, framförallt på jobbet där jag nästintill ständigt är i rörelse.
Synd bara att det är så fruktansvärt obekvämt att sitta i - jag kan ju inte direkt ta av mig det varje gång jag sätter mig ner en stund på jobbet.

Men jag prisar i alla fall gudarna att jag slapp illamåendet - huvva!
Trots att jag äter mer än vanligt och rör mig mindre, så står vikten stilla på +2kg. Får väl tacka någon Gud för det också, så länge bebisen växer som den ska.
Och om knappt en vecka får vi se den igen, och har vi tur så kanske vi då får veta könet.

Själv tror jag dock att det är en pojke då många myter tyder på det.
Men men, den som lever får se :)
Den har i alla fall börjat ge sig till känna där inne. Små, lätta buffar trots att moderkakan är i framvägg. Heja, heja!

5 kommentarer:

Pippi sa...

Åååååh så mysigt att du börjat känna buffar!! =))

Anonym sa...

Mycket frågande så undrar jag, vad har jag nu sagt? :(

Unknown sa...

Jag bara skojar mamma, men när jag skrev kände jag riktigt på mig att den här texten skulle få dig att vilja komma med moderliga råd :)

Anonym sa...

Aha...ok...men jag vet ju att du "kan själv". :)

Anonym sa...

Åhh instämmer med "pippi" så mysigt att du börjat känna buffar =)

/Johanna