söndag, december 26, 2010

Kärleken

Julen är nästintill över så självklart drabbas jag då av migrän och måste stanna hemma från jobbet idag.
Urk. Mår dock bättre nu och ska försöka göra det bästa av dagen. Som att dricka lite starkt kaffe för att lindra huvudvärken som inte riktigt ger sig, knyckla ihop embalaget till TV:n vi köpte igår samt se på när maken installerar mitt nya Wii. Eller, mitt och mitt -vårt, men det var jag som fick det i present :)
Jag fick även ett par trevliga sällskapsspel och en ny plattång av honom.
Av Thomas och Lotta fick vi jättefina smycken; en graviditetsbola - en silverboll i ett långt halsband som dinglar långt ner på magen för att avge ljud till bebisen. När sedan bebisen är född kan man använda ljudet för att förhoppningsvis lugna barnet :)
Tillsammans med detta fick vi även ett halsband med mitt och Antons namn ingraverat på 2 plattor. När familjen utökas kan vi hänga dit ett till namn!

***

Igår fick jag äntligen besöka vårt älskade Nyliden. Jag har inte varit där på ca 3 månader, och var lite orolig över att vi inte skulle hinna träffa någon från Antons familj i jul.
Men, halva klanen var där och som vanligt bjöds det på god middag.
Vi fick även julklappar - jag ett mysset i 2 delar: ett par byxor och en huvtröja i lila som båda rymmer en växande mage.
Som en liten bonus fick vi även Gustav och Johannas bärsele och babysitter som de använt klart till sina barn.
Vi kommer även så småningom att få spjälsäng och babyskydd till bilen av dom. Toppen! :D
Så, nu har bebisen allra första sak installerat sig i hemmet.
Och, efter ultraljudet på tisdag - då blir det att shoppa bebiskläder på mellandagsrean!

Inga kommentarer: