onsdag, december 29, 2010

En pojke.

 Nu har vi fått se bebisen igen, som visade sig vara en pojke!
Han var otroligt aktiv och Anton funderade över hur han kunde röra sig så mycket där inne utan att det tog ont för mig.

Det är så fantastiskt att tänka att det inom mig lever en liten grabb som mäter ca 18 cm mellan huvud och rumpa och som växer och växer för var dag som går.
Tyvärr hade killen vänt sig när det var dags för stillbild och hon fick tyvärr in till en bättre profilbild än såhär. Synd, med tanke på hur tydligt vi sett honom i början av ultraljudet. Men, nu vet vi i alla fall vem det är som kämpar på därinne och han är varmt välkommen i slutet av maj.
Jag blev framflyttade ett par dagar vilket innebär att jag fortfarande är i vecka 19, 18+2, med beräknad födsel 29 maj.

***
Nu när vi vet vilket kön det är så måste vi såklart komma överens om ett namn.
Vi är båda lite less på att andra lägger sig i. Inte att de kommer med egna förslag, men att andra ska komma med synpunkter på namnen vi funderar över. En gillar inte sådan namn, en annan tycker inte om det andra osv
Man blir så lätt påverkad av vad andra säger, så troligtvis kommer vi inte att fortsätta yttra något om våra namnfunderingar längre.
Men kom gärna med förslag :)

***
Efter ultraljud och jobb var jag såklart tvungen att köpa våra första bebisplagg på mellandagsrean.
Jag är inte så förtjust i tanken på rosa på flickor och babyblått på pojkar.
Jag kommer nog aldrig att vara så kaxig att jag sätter på min pojke en rosa klänning, men det finns ju faktiskt väldigt mycket könsneutrala, coola kläder där ute.
Jag antar att man i början vill klä dom i de där självklara färgerna för att folk ska se vad det är för kön, och jag har inget emot självaste färgen babyblått, men då tycker jag faktiskt att mörkblått, vinrött, svart och mörkgrönt är lite snyggare färger på en tuff liten kille.
Och såklart en hel del vitt till den nyfödde; det är ju inte så lång tid det funkar att klä ett barn i den färgen innan fläckarna börjar sätta spår :)

1 kommentar:

Pippi sa...

Åååh! Min lilla fantastiska systerson!!!

Han ser ut att ha det riktigt bra där inne :)