torsdag, december 03, 2009

jultrubbel - men jag e gla ändå!

Gjorde första "cykla om vintern-vurpan" på måååånga år i går och slog mig faktiskt ganska illa; tyckte synd om mig själv och visade upp höger knä och armbåge för Anton mer än en gång. Med ibumetin i kroppen kunde jag till slut somna gott på kvällen och vaknade upp med en knä som visserligen ser värre ut än igår men som inte alls känns som att det ska föreställa en blå kongo-potatis.

Så idag har jag svajat runt i huset och städat inför helgens besök. Imorgon kommer ju svärföräldrarna på middag och på lördag blir det mys med 6 vänner och tacos.
Känns bra att få vara lite social med alla redan nu då jag inte vet om jag ens kommer att träffa några andra än arbetsrelaterat folk på självaste julafton.
När jag så glatt frivilligt anmälde mig till att jobba julafton så tänkte jag inte ens på att det inte går någon buss någonstans efter ca 15, men jag kan ju alltid ha lite julmysigt på jobbet under timmarna, skulle ändå inte vara så kul att åka hem till ett tomt hus under timmarna och är det bara snö eller bar mark så kan jag ju cykla hem på kvällen :)

God helg på er alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men du kan väl komma hem till oss under "timmarna"?

Som det ser ut nu så blir det bara jag, Ante, Thomas & Lotta.

Kram!