fredag, december 25, 2009

julkul

Julafton blev bra. Kvällstimmarna på jobbet var nog bäst - så fint att få komma till vårdtagarna och känna att man har gott om tid till att lyssna på hur just deras dag har varit och att få vara den som avrundar deras julaftonskväll.

Anton och Åke kom och hämtade mig kl 21 redan eftersom jag verkligen inte behövdes ända till 22.
Väl hemma i Nyliden blev det julmat för min del och julklappsbyte med Anton. Jag fick presentkort på Attityd där jag klipper mig, en vetekudde och ett pussel. senaste Harry Potter-filmen får vi lämna tillbaka eftersom jag köpte en likadan till honom! Men som dom säger, Great minds think alike ;)
Han hade även nämnt en 5e present som inte var inslagen, och det visade sig vara att åka till Piteå, se Wallmans, bo på hotell och bada i februari tillsammans med några andra vänner till oss som kommer att bjuda sina tjejer!
Fick även en bok, en parfym och ett halsband av Anna och Åke.

Efter detta blev det sällskapsspel och trots att jag och Anton delade på en mindre säng och täcke, så sov jag sååå gott!

***
Dagen spenderades i Nyliden tillsammans med Lina och barnen. Jag fick åka "slarvan" efter skottern för första gången - det är som en tjock pressenning som är fastspänd efter skotern, som en stor, tunnare madrass som man lägger sig på och klänger sig fast vid.
Till middag blev det tacos och väl hemma blev det snöskottning, såklart.
***
När vi kommit  in i huset dröjde det inte länge förrän Anton gick ner i källaren och hämtade ett större paket som han sa var till mig från några av våra vänner.
Istället var det en  Singer symaskin, från honom!
Jag hade visserligen önskat mig en billigare symaskin, men då tänkte jag att det isåfall skulle vara det enda jag fick.

Men nu äger jag alltså en alldeles egen symaskin. Wow.


***
Imorgon är det öppet hus med julfika hos en av Antons mostrar..

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin julafton det blev för dig och vilka mängder av fina julklappar. Julaftonen på mitt jobb flöt också på bra. Nu är jag ledig i tre dagar.

/Kram mamma