tisdag, december 22, 2009

God Jul mina damer och herrar


Så vi får en vit jul, johooo!
Jag antar att möjliga läsare mest troligtvis kommer ifrån Skellefteå, så de må tala om snökaos i Stockholm, o vi må fnissa o gnälla över att de aldrig lär sig - men lärdomen gör inte detta roligare!

Jag har tackat gudarna för att snön har varit tunn och luftig, men då jag de senaste dygnet skottat mer än min kropp verkar orka med, så har aga idag var konstig, konstig, konstig.

Försökte sova en stund efter jobbet och allt skottande, men rastlösheten slet upp mig. Nu håller jag tummarna för en riktigt god natts sömn.

***

Snart nalkas julafton. Summan av kardemumman blir att jag jobbar till 12 på förmiddagen, får hämtning eller åker buss till Torpet, åker buss tillbaka  vid 15 innan alla börjar äta, njuter av treviga arbetskamrater och blir upp-plockad av svärfar runt 21-22 för att få sova med maken min.

***
Folk tycker visst synd om mig för att jag måste jobba delad tur på julafton, och visst har jag sagt det till en del med offerkoftan på i ett behov om att få höra att det är just synd om mig - men vet ni vad det bästa är?
Att jag kan komma att vara den enda någon äldre person träffar just den dagen. Att jag kan vara den som får bädda om dom efter att de kommit hem från en enligt dom bara jobbig dag hos barna.
Och att jag Vet att jag kommer att bemötas med tacksamhet, ärlighet och värme.

God Jul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Det ska bli fint att få arbeta julaftonkvällen. Hoppas att det går bra för er och att ni slipper snöstorm.

/Kram mamma