fredag, december 11, 2009

fotbrot

Idag tog jag äntligen tag i att kontakta någon angående fotleden som jag bröt  för 10 år sedan, bara några veckor innan millenniumskiftet.
Jag har 3 skruvar i den som inte bara stör mig för att att jag framförallt slår i ena (vid inre fotknöl) titt som tätt och att jag får ont av dom i vissa skor. Ganska ofta känns det dessutom som att de håller på att gängas ur (vilket jag starkt tvivlar på) och jag får plötsligt, om än bara några meter, halta mig framåt av smärta.

Så - idag togs kontakt med HC som kommer att ordna mig en tid hos läkaren nån gång i början av nästa år för att sedan kunna få en remiss till operation.

Redan för 10 år sedan kan jag nämligen minnas att de nämnde att jag skulle kunna få operera bort dessa skruvar om jag ville, inom en relativt kort framtid, men jag är ju inte direkt tjejen som gör saker direkt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter bra att du ska få träffa en läkare ang. foten.


/Kram mamma