onsdag, december 09, 2009

julkul

Julen närmar sig och ärligt talat så har inte julstämingen riktigt infunnit sig.
Men men, den kommer väl med julmaten - blir julbord med jobbet om en vecka, något jag inte varit på på måååånga år, inte sedan tonåren skulle jag tro. Och så hör man om de som går på 3 per år - blir ni inte less?

***
Jag var hemma från jobbet i 2 dagar efter trappolyckan men än nu nästan helt återställd bortsett från några skrapsår som svider och stramar, samt att jag i ena knäet verkar ha klämt en nerv eller nåt eftersom jag emellanåt haltar till.

***

Svärfar insisterar på att han ska komma och hämta mig kl 22 på julafton och skjutsa mig till jobbet igen på juldagsmorgon. Har jag tur har jag dock tillräckligt med timmar till att ansöka om kompledighet just den dagen och kan stanna kvar i Nyliden.

Redan till helgen blir det att besöka Nyliden, denna gång för att fira Lina som fyller 30 med middag, singstar och övernattning och veckan därpå, måndagen den 21a antar jag att det beges dit igen för att fira årets mörkaste dag.


Så för att få träffa min egen familj något så åker jag imorgon över till Torpet för middag hos mo'rn och med förhoppningen om att jag hinner med ytterligare nåt besök innan julen är helt över!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men åh vilken mysig bild du satt in då! :)

Vi kommer att sakna dig jättemycket på julafton, men jag förstår att det kan bli svårt att hinna träffas.

Skönt att det känns bättre i knät nu.

Kram syster!

Anonym sa...

Det är alltid lika mysigt när du kommer förbi.

Ja det var en fin bild och från förra julen om jag inte minns fel.

Nästa år är vi alla förhoppningsvis tillsammans igen.


/Kram mamma