söndag, oktober 25, 2009

jul igen

Jag har en make som gärna överraskar med sitt händiga arbete - så igår var han rätt så besviken över att jag kom hem på timmarna när han hade börjat kaklingen i köket.
Efter lite strul kom svärfar förbi med bättre verktyg och idag sätter Anton de sista plattorna. Kruxet har varit lite brist på stavmosaiken vi valt men efter en kompromiss så löser han även det utan att måsta beställa efter mer.
Själv fyller jag imorgon år och ska göra klart de två tårtor jag påbörjade häromdagen innan kvällens arbetspass.
Veckan kommer att bli ganska full trots lite jobb, med födelsedag imorgon, vaccinering på tisdag, blodgivning och tripp till Stockholm på torsdag och säkert en riktigt skoj helg.

Har haft lite ågren över resan då jag har fått en anställningsbekräftelse på 50% de kommande 4 veckorna medan jag på schemat än så länge bara jobbar 25%. Chefens plan är att jag ska få ta allt extrajobb som kommer i min väg dessa 4 veckor tills jag kommer upp i 50% och att hon i efterhand ska justera schemat. Är jag bortrest i några dagar så kanske jag missar att hoppa in extra vid någons sjukdom och  då kan jag nästan räkna med en smäll på fingrarna.


Men men, när får jag chansen att åka ner med syster till bror igen? ;)

***
Robert på jobbet undrade igår om jag börjat med julmusiken och glöggen än... Glöggen har börjat drickas men julmusiken har jag knappt tänkt på. Kanske får byta ut Twilight-musiken på telefonen mot lite Peter Jöback ;)
Fick dessutom födelsedagspresenter av svärföräldrarna igår; 2 stjärnor på fot som även medföljer vanliga skärmar som man kan byta ut stjärnorna mot när det inte längre passar :)
Jul, jul, strålande jul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS på födelsedagen!

/Kram mamma

Anonym sa...

Det blev superfint med det nya kaklet. Anton har varit jätteduktig! :)


/Kram mamma