måndag, oktober 12, 2009

Dålig dag.

Usch vilka tråkiga nyheter. Innan jobbet skulle jag ju hämta upp den där filmen, som visade sig inte gå att spela över till DVD! Happ - får väl lov att beställa efter den med engelskt tal då... :(

Väl på jobbet kom de ännu tråkigare nyheterna - att en bra nyhet visade sig vara falsk. Så för att göra en lång historia kort, så ser det ut som om min sysselsättningsgrad på nästa 6-veckorsschema kommer att bli omkring 18%, istället för de ynka 50% jag jobbar nu. Och Alimaks krislösning som skulle göra att alla får vara kvar men med mindre timmar och lön gick inte igenom, så troligtvis blir Anton utan jobb han också.

Meeen. Än är inget bestämt och klart på något av våra jobb, och vad som än händer så klarar vi oss ju säkerligen ekonomiskt ändå. Men visst hade jobb och pengar underlättat...

Så, ingen vidare dag bortsett från massagen i eftermiddags - blir nog igen om några veckor för att utnyttja friskvårdsbidraget från Kommun innan årsskiftet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var inga roliga nyheter. Du kanske måste börja att söka ny arbetsplats? Fast det kommer säkert att ordna sig.

/Kram mamma

ida sa...

om ni behöver nån stans att bo så har jag en extramadrass som man kan lägga i min stora walk in closet, blir som ett litet rum. Min säng är rätt stor också..:)
Pyton att såna där grejer ska hända på samma gång, jag såg ett Oprah-avsnitt om den ekonomiska krisen och hur man ska klara det och grejer. Det är ju svårt när man är van en viss inkomst och helt plötsligt ska man mätta munnen efter en mycket mycket mindre matsäck. Vad är det förresten för tidsgräns för att få fast tjänst inom kommunen? Det är sugit som fan att måsta vara "tacksam" för småsmulor, det är motigt att vara vikarie. Du kanske kan satsa på att sprida din skvallerblogg och bli rik så!!

puss