onsdag, juli 09, 2008

snart så...

Så det här är vad de kallar semester?
Är det meningen att bara ordet ska ge en dubbla kickar till att sprätta en bira och orka med resten av dagen?

Själv kom jag hem efter jobbet hyfsat slut, utmattad och smått nedbruten. Har varit en tung period den senaste tiden med extra långa och många arbetsdagar för att sedan få ihop den egentligen väldigt enkla och underbara möhippan för min syster men utan att hinna träffa nån av de andra inblandade, att ligga i sängen hela veckan innan med ryggont för att då kunna ta sig tid till att planera 5 bröllopstårtor, baka baka baka kaka som egentligen allt bara är roligt men samtidigt alldeles, alldeles... just så pass :)
Sen har jag en fantastiskt sambo som verkligen har stöttat mig hela vägen. Jag har aldrig varit med om någon som orkar höra en älta saker om och om och om igen som Anton. Och som uppmuntrar en hela tiden.
Kaka hit, tårtor dit, jobb jobb jobb, värk här och där och tårar lite då och då.

Så när jag ikväll satt där och funderade på om den fula blåsan på min arm, från den misslyckade kakan igår, kanske borde spräckas, slog det mig att det bästa nog skulle vara att ta den där ölen för att sedan lägga mig före 20 och sedan baka resterande tårtbottnar imorgonbitti istället och sedan vänta ett år eller två innan jag bakar igen.

Men så ringde min älskade, älskade syster som bara ville prata, och det var precis vad som behövdes för att få upp suget igen.
Så nu har jag bakat tårtbotten 4 och 5 och gjort smörkräm till att fodra 4 av dom. Känner mig redan sugen på att baka fler småkakor till bröllopet men vet inte om äggen räcker till all mousse som ska tillredas imorgon.

Efter fyllningarna blir det att packa in allt i bilen för att få skjuts till Torpet. Imorgon eftermiddag fylls tårtorna, spacklas med smörkräm för att frysas lätt innan jag på fredag täcker dom och dekorerar. Mest spännande känns att få upp dom på ställningen...

Oj oj oj vilket långt inlägg det här blev. Behövde få skriva av mig, dela med mig.
Det här tårtmakeriet har verkligen varit roligt hela vägen men visst tog jag mig lite vatten över huvudet.
Skulle ha nöjt mig med det brudparet från början förväntade sig; gräddtårtor :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni är ena riktiga gullgummor du och din syster. =)

Kram mamma