torsdag, juli 03, 2008

baaaaak

Hemma från jobbet efter att ryggen sagt ifrån igen. Idag kan jag iallafall stå någorlunda upprätt vilket är positivt med tanke på att jag måste och handla med Anton när han slutat; enda chansen att införskaffa alla ingredienser till bröllopstårtorna;
24 ägg, 1,5 liter grädde,
1,5 kg hallon, 500 gr vit choklad
1,5 kg marsipan (till sugarpasten som förhoppningsvis fortfarande är duglig)
socker, mjöl mm mm...

Schemat blir nog något liknande; baka bottnarna sön/mån, göra fyllningarna, fylla och frysa tårtorna torsdag, spackla och täcka tårtorna på fredag och så ätas på lördag.
Haha, låter lättare än vad det förmodligen blir.
För det första så har jag inte plats för 4-5 tårtor i frysen; dock kanske mamma har det. Sedan slog det mig även att jag inte direkt har hunnit med dekorationen till tårtan, vet inte alls hur det ska gå till utan flowerpaste utan bara röd sugarpaste... Kanske inte säger er något men mig bekymrar det.

Men, som jag om och om igen tydligen måste påpeka för mig syster så är det här bara roligt. Visst, jag är duktig på att stressa upp mig över saker och ting men det är enbart för att jag vill att allt ska bli perfekt; något jag innerst inne vet inte alltid går...

Igår spelade vi åter igen ut Zelda - Ocarina Of Time och idag skiner solen.
Om jag ändå ska vila ryggen så passar det väl ännu bättre att göra det ute på en filt i solen ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad glad jag är för dig!!

Puss o kram/ Syster