onsdag, juli 09, 2008

semester?


Så startar snart sista arbetsdagen innan semestern. Fast semester kommer det kanske inte att kännas som förrän tårtorna är klara på fredag :)


På tal om tårtor så gjorde jag igår tårtbotten 3 av 5 och tänkte avsluta kvällen med en lyxig kladdkaka till jobbet. Den förgrymmade kakan ville först och främst aldrig bli klar och när jag strax före 12 inatt väl kunde ta ut den ur ugnen så tappar jag hela schabraket i diskhon och bränner mig armen!

Har nu en blåsrand på armen och en kaka för lite. Börjar vara lite less på att baka; framförallt allt som ständigt ska diskas bort efteråt!

Pratade med Anton häromdagen om att jag verkligen vill göra nåt speciellt nästa vecka, resa bort, campa eller nåt... Behöver få en paus från det egna köket :P


Ser dock fortfarande fram emot att få fylla, täcka och dekorera tårtorna till på lördag.

Håll tummarna för värme då eftersom klänningen min är tunn och vigseln troligtvis hålls ute i det gröna på Kyrkholmen!

1 kommentar:

Linda sa...

Det låter jättespännande tycker jag. Jag ska hålla tummarna :) kämpa på med tårtorna det komer nog gå alldeles utmärkt :)