torsdag, juli 24, 2008

piteå



















I måndags begav vi oss till Piteå där vi började dagen med att besöka Äventyrsbadet. Själv gav jag upp ganska tidigt och checkade in på rummen tillsammans med Linda redan vid 15 medan Anton och Marcus inte var klara förrän 17.30, efter närmare 6 timmars bad :P

På kvällen gick vi på showbuffén som på måndagar i sommar är "Från Hollywood till Broadway". Efter förrätten började de med "barndelen" där de snabbt gick igenom berättelsen om Trollkarlen från Oz och senare mellan måltiderna blev det mer gamla låtar men även mycket man kände igen. Saknade dock mer från t ex Moulin Rouge, eller något från Grease och Dirty Dancing, men annars var verkligen kvällen perfekt med god 3-rättersmiddag och fantastisk underhållning.

























Har varit fullt upp sedan semestern startade. Kan bara minnas att jag varit hemma en dag på 2 veckor så imorgon kanske det blir att stanna hemma om inte det fantastiska vädret tvingar ut mig.
Jag är sedan många år tillbaka van att vara hemma mycket, iallafall några dagar i veckan. Jag älskar att inte behöva ta på mig linser, byta kläder, duscha och ärligt talat så glömmer jag t o m ibland bort att borsta tänderna förrän middagen; och det bryr mig inte.

Ikväll är jag själv och ska lägga mig med en bok i sängen. Puss

Inga kommentarer: