lördag, mars 08, 2008

jobblättnad och bröllop

Räknade i kalendern och såg att det var 3 veckor sedan jag var ledig i mer än en dag i rad. Nu är jag förhoppningsvis hemma i 3 dagar :)
Nu när chefen nyanställer så har jag varit lite fundersam över hur mycket jag kommer att få jobba efter denna schemaperiod, om jag skulle måste få kämpa om överblivna turer. Igår fick jag dock lägga ett önskeschema till ända in i juni och sedan blir det att jobba en sommarmånad innan jag får min alldeles första betala semester! :) Visserligen gick jag hemma sjukskriven i 2 år, men när jag nu tar ut 2 veckor i samband med Antons semester så vet jag redan hur mycket härligare denna sommar kommer att vara än t ex förra, då missade man så mycket bad och utflykter eftersom man alltid verkade jobba :S

Igår var jag hos Linda och vi tillagade rådjursstek med champinjon och kantarellsås samt ugnstekta potatisar och morötter med svartvinbärsgele; mums!!
Efter det blev det film och efterrätt och en god natts sömn.

Anton har varit hemma "sjuk" hela veckan och själv har jag mest jobbat. Passade dock på att åka i OK-backen med syster och barn när tillfället gavs i veckan. Lite ont i ena skinkan har jag än men det var det värt ;)

För övrigt så kanske jag inte har nämnt min syster kommande bröllop i sommar, och frieriet jag fick bevittna och grät mer än alla andra över :) Har nu fått förfrågan och äran att göra bröllopstårtan; till 40-50 nära och kära. Wow. Vilket projekt. Spännande, kanske lite över min förmåga, men ändå; med kärlek...

Nu ska jag gå och krama om min älskade som ligger kvar i sängen, sedan blir att göra ärenden på stan (lite shopping:) och födelsedagsfest hos grannarna ikväll!

Inga kommentarer: